ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
14.07.2020

Σχέδιο Νόμου: «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, ρύθμιση της οικονομικής δραστηριότητας, αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, πρόστιμα για τη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών/παραποιημένων προϊόντων, ρύθμιση θεμάτων για τη βιομηχανία, τις ιδιωτικές επενδύσεις, τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, την έρευνα, την καινοτομία και το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και λοιπές διατάξεις».

Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

Σχέδιο Νόμου: «Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς, ρύθμιση της οικονομικής δραστηριότητας, αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου, πρόστιμα για τη διακίνηση και εμπορία απομιμητικών/παραποιημένων προϊόντων, ρύθμιση θεμάτων για τη βιομηχανία, τις ιδιωτικές επενδύσεις, τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, την έρευνα, την καινοτομία και το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και λοιπές διατάξεις».

Αιτιολογική Έκθεση

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

ΈΚΘΕΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ

Με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ορίζονται, μεταξύ των άλλων, τα εξής:

«Με τις διατάξεις του υπόψη νομοσχεδίου, αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προβλέπονται μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

[…….]

2.α. Αναγράφονται εφεξής και στα παραστατικά διακίνησης τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις στοιχεία. (Σήμερα αναγράφονται μόνο στα εκδιδόμενα τιμολόγια).

β. Προστίθεται και η ονομασία του εμπορικού σήματος κάθε επιχείρησης στα παραστατικά εμπορίας και διακίνησης των προϊόντων και των υπηρεσιών. (άρθρο 16)

[…….]

4. Προβλέπεται η επιβολή κυρώσεων ( μεταξύ άλλων χρηματικό πρόστιμο το οποίο κλιμακώνεται αναλόγως της βαρύτητας της παράβασης) στους εμπόρους και διακινητές απομιμητικών/παραποιημένο)ν προϊόντων και καθορίζεται η διαδικασία κατάσχεσης των εμπορευμάτων για τα οποία υφίστανται ενδείξεις για παραβίαση δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, εφόσον ο κύριος ή ο κάτοχος των εμπορευμάτων αυτών φέρει αντιρρήσεις εγγράφως κ.λπ. (άρθρα 18 και 19)

[…….]

7.α. Διευρύνεται η δυνατότητα συμμετοχής χωρίς φυσική παρουσία, αλλά με χρήση ηλεκτρονικών μέσων σε συνεδριάσεις συλλογικών οργάνων νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου.

β. Θεσπίζεται η δυνατότητα σύστασης Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρίας (ΙΚΕ) αποκλειστικά ηλεκτρονικά, ήτοι μέσω της υφιστάμενης Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας μιας Στάσης ( e-ΥΜΣ), εκτός από ειδικές περιπτώσεις κ.λπ. (άρθρα 23-25)

8. Θεωρούνται πρόσθετες αμοιβές από 1.1.2017 και εφεξής κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 21 του ν.4172/2013 οι αποζημιώσεις που αναφέρονται στην οριζόμενη κ.υ.α. και αφορούν αμοιβές Δημοσίων Υπαλλήλων, ως Μέλη των Εθνικών Μητρώων Πιστοποιημένων Ελεγκτών και Αξιολογητών. (άρθρο 26)

9. Επανακαθορίζονται διατάξεις που αφορούν τα Επιμελητήρια. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ορίζεται ότι σε περίπτωση μη υποβολής οικονομικών καταστάσεων από τους υπόχρεους και για όσο διάστημα διαρκεί η μη υποβολή, αφενός τα τέλη καταχώρησης από τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ, μεταφέρονται σε λογαριασμό του οικείου Υπουργείου, τα οποία αποτελούν έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού και αφετέρου δεν εγκρίνεται ο προϋπολογισμός τους από τον οικείο Υπουργό έως την υποβολή τους. (άρθρα 27-28)

[…….]

10.α. Παρέχεται η δυνατότητα ένταξης και στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων των χορηγούμενων, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠΑΝΕΠ, ενισχύσεων σε εταιρίες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα σύμφωνα με τον α.ν. 89/1967.

β. Απαλλάσσονται ρητά από την υποχρέωση εγγραφής στο ΓΕΜΗ τα γραφεία αλλοδαπών εταιρειών που εγκαθίστανται στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του α.ν. 89/1967. ( άρθρο 39)

11.α. Αναμορφώνονται όροι και προϋποθέσεις υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στο καθεστώς ενισχύσεων. Ενδεικτικά, προβλέπεται:

Η απάλειψη του όρου της επταετίας, ως ορίου παλαιότητας των μηχανημάτων και του λοιπού εξοπλισμού της υποψήφιας ΜΜΕ,

Η παροχή δυνατότητας ενίσχυσης της ανέγερσης ή επέκτασης κτιριακών εγκαταστάσεων επί γηπέδου που δεν ανήκει κατά κυριότητα στο φορέα της επένδυσης, εφόσον αυτό έχει μισθωθεί από δημόσιο (όπως ισχύει σήμερα), ή και από ιδιωτικό φορέα για 15 τουλάχιστον έτη.

β. Παρατείνονται, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα, οι προθεσμίες ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που υπήχθησαν στις διατάξεις του ν.3299/2004 και ν.3908/2011 έως τις 31.12.2021. (άρθρο 40)

12. Υπάγονται στα καθεστώτα ενισχύσεων του ν.4399/2016 οι υπηρεσίες γηπέδων (4 x4, 5 x5 κλπ) ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης, αντισφαίρισης κλπ, και οι υπηρεσίες κολυμβητηρίου (πισίνας). (άρθρο 41)

13. Παρέχεται, υπό προϋποθέσεις, η δυνατότητα στους φορείς των επενδυτικών σχεδίων να μην περικόπτουν δαπάνες της κατηγορίας «Μηχανήματα - Λοιπός μηχανολογικός Εξοπλισμός», λόγω υπέρβασης του εγκεκριμένου κόστους στην κατηγορία αυτή σε ποσοστό 25%. (άρθρο 42)

14. Καταργούνται τα ισχύοντα όρια κατά τον υπολογισμό της φορολογικής απαλλαγής για τις στρατηγικές επενδύσεις, οπότε ο τρόπος υπολογισμού τους καθορίζεται με υ.α. (άρθρο 43)

15. Ρυθμίζονται θέματα επιστροφής των εγγυητικών επιστολών που υποβάλλονται από ναυτιλιακές επιχειρήσεις υπαγόμενες στις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975, μετά την ανάκληση της απόφασης υπαγωγής. Ειδικότερα:

α. Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις που υπάγονται στις ανωτέρω διατάξεις, μετά την ανάκληση της απόφασης υπαγωγής, υποβάλουν αίτημα στη Διεύθυνση Κεφαλαίων Εξωτερικού του ΥΠΑΝΕΠ για την επιστροφή της τραπεζικής εγγύησης.

β. Η τραπεζική εγγύηση δεν επιστρέφεται μετά την ανάκληση της απόφασης υπαγωγής της επιχείρησης στις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975 και καταπίπτει υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, σε περίπτωση που υπάρχει οποιαδήποτε παράβαση των όρων της απόφασης υπαγωγής, για την οποία δεν έχει επιβληθεί η σχετική κύρωση υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

γ. Η εγγυητική επιστολή καταπίπτει ολικά υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου εφόσον η επιχείρηση ή το προσωπικό της δεν έχουν εκπληρώσει ή δεν εκπληρώσουν τις κάθε είδους υποχρεώσεις τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς φορείς, εντός δύο (2) μηνών από την ανάκληση της απόφασης υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975.

δ. Συνιστούν λόγο ολικής κατάπτωσης της τραπεζικής εγγύησης ί) η μη εμπρόθεσμη υποβολή των αιτήσεων για έκδοση των πιστοποιητικών καθώς και ίί) η μη προσκόμιση αυτών στη Διεύθυνση Κεφαλαίων Εξωτερικού του ΥΠΑΝΕΠ, το αργότερο εντός ενός (1) έτους από τη δημοσίευση της απόφασης ανάκλησης της υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975. (άρθρο 44-45)

16. Αυξάνεται, από 1.9.2020, το ποσοστό έκπτωσης των δαπανών επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι αποσβέσεις του εξοπλισμού και των οργάνων, που χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες εκτέλεσης της επιστημονικής και της τεχνολογικής έρευνας, από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, οι ως άνω δαπάνες, εκπίπτουν εφεξής από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά το χρόνο της πραγματοποίησής τους προσαυξημένες κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) από τριάντα τοις εκατό (30%) που ισχύει. (άρθρα 46 και 55)

[…….]

25.α. Παρέχεται η δυνατότητα στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας (Ο.Ε.Ε.) να ιδρύει ή να συμμετέχει σε αστικές μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρείες, οι σκοποί των οποίων είναι συναφείς με τους σκοπούς του Ο.Ε.Ε.

β. Αυξάνεται το ύψος του προστίμου που μπορεί να επιβάλλει το Πειθαρχικό Συμβούλιο του Ο.Ε.Ε. σε μέλη του σε τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ κ.λπ. (άρθρο 57 και 58)

[…….]

».

 

 

 

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671