ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
29.09.2020

O επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων μιλά για τις νέες ψηφιακές πλατφόρμες που θα απλοποιήσουν τις επαφές με τη φορολογική διοίκηση - Ποια διαδικασία θα αντικαταστήσει την αποστολή mail.

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

Γιώργος Πιτσιλής: «Δεν αδικούμε κανέναν, δεν χαριζόμαστε σε κανέναν»

O επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων μιλά για τις νέες ψηφιακές πλατφόρμες που θα απλοποιήσουν τις επαφές με τη φορολογική διοίκηση - Ποια διαδικασία θα αντικαταστήσει την αποστολή mail

Nέες ψηφιακές πλατφόρμες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων και την εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων από τις επιχειρήσεις αναπτύσσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), όπως αποκαλύπτει σε συνέντευξή του στο «ΘΕΜΑ» ο διοικητής της Γιώργος Πιτσιλής.

Μετά την πρωτοποριακή υπηρεσία μέσω βιντεοκλήσης «myAADElive», που λειτουργεί από τον Απρίλιο, σχεδιάζεται πλατφόρμα που θα καταργήσει τα ηλεκτρονικά μηνύματα, καθώς και αντίστοιχη για το κλείσιμο ραντεβού στις υπηρεσίες των ΔΟΥ.

Παράλληλα, επιταχύνονται και οι διαδικασίες για τους ελέγχους αδήλωτων εισοδημάτων, που μόνο για το 2014, όπως επισημαίνει ο κ. Πιτσιλής, αποκαλύφθηκαν περίπου 83.000 περιπτώσεις που θα κληθούν να δικαιολογήσουν την παράλειψη αναγραφής στις δηλώσεις τους δεκάδων χιλιάδων ευρώ και να καταβάλουν τους τυχόν αναλογούντες φόρους.

- Πώς προχωρούν οι διασταυρώσεις στοιχείων για εντοπισμό αδήλωτων εισοδημάτων; Ποιοι τομείς είναι σε προτεραιότητα και τι προκύπτει;

Κάθε χρόνο, οι διασταυρώσεις που πραγματοποιούμε είναι όλο και πιο σύνθετες και εξελιγμένες. Φέτος δώσαμε έμφαση σε εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις που εισπράχθηκαν το 2014, αλλά δεν φαίνεται να δηλώθηκαν. Ελέγχοντας εκατοντάδες χιλιάδες υποθέσεις, καταλήξαμε σε περίπου 83.000 περιπτώσεις ποσών που ξεπερνούν το αφορολόγητο όριο. Μεταξύ αυτών, και ποσά δεκάδων χιλιάδων ευρώ.

Παράλληλα, ολοκληρώσαμε μια εκτεταμένη επεξεργασία στοιχείων που λάβαμε μέσω της ανταλλαγής πληροφοριών με άλλα κράτη, εντοπίζοντας τουλάχιστον 10.000 περιπτώσεις μισθών και συντάξεων σημαντικού ενδιαφέροντος.

Ταυτόχρονα, ξεκινήσαμε την αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων και τις τηλεφωνικές ειδοποιήσεις, για να δώσουμε την ευκαιρία σε όσους το επιθυμούν, είτε να δικαιολογήσουν τη μη υποβολή δήλωσης, είτε να δηλώσουν οι ίδιοι τα ποσά αυτά. Προς τα τέλη Οκτωβρίου προχωράμε σταδιακά σε καταλογισμούς, σε όσους δεν ανταποκριθούν στην πρόσκλησή μας.

Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούμε τον λεγόμενο εκτιμώμενο προσδιορισμό φόρου που ενεργοποιείται όπου ο φορολογούμενος δεν έχει υποβάλει δήλωση. Στην περίπτωση αυτή, προσδιορίζουμε εμείς τα εισοδήματα και τον φόρο, με βάση τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας. Πάγια αρχή μας είναι: δεν αδικούμε κανέναν, δεν χαριζόμαστε σε κανέναν.

- Η πανδημία επιτάχυνε την πίεση για ψηφιοποίηση και διεκπεραίωση από απόσταση πολλών συναλλαγών. Πώς ανταποκρίθηκε η ΑΑΔΕ, τι προβλήματα διαπιστώθηκαν και πώς θα προχωρήσει η διαδικασία αυτή στη συνέχεια;

Μολονότι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ ήταν στρατηγική επιλογή και καθημερινό μας έργο πολύ πριν από την πανδημία, η αλήθεια είναι ότι η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής και πολλαπλασιαστής ανάπτυξης ψηφιακών εφαρμογών.

Σε ελάχιστο χρόνο αναπτύξαμε μια σειρά από ψηφιακές πλατφόρμες, μέσω των οποίων καταβλήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των μέτρων στήριξης της κυβέρνησης στις επιχειρήσεις και τους πολίτες.

Επιπλέον, πέραν της πρώτης δημόσιας ψηφιακής πλατφόρμας εξυπηρέτησης πολιτών μέσω βιντεοκλήσης «myAADElive», που λειτουργεί ήδη από τον Απρίλιο και εμπλουτίζεται με νέες υπηρεσίες, αναπτύσσουμε δύο ακόμα πλατφόρμες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων. Η πρώτη θα αντικαταστήσει τη σημερινή διαδικασία αποστολής mail. Μέσα από την πλατφόρμα, οι πολίτες θα αποστέλλουν τα αιτήματα και τα συνοδευτικά έγγραφα στη ΔΟΥ τους. Τα αιτήματα θα πρωτοκολλούνται ψηφιακά και η εξέλιξη υλοποίησής τους θα παρακολουθείται τόσο από τη ΔΟΥ μέσω συγκεκριμένου υπαλλήλου ανά περίπτωση, αλλά και κεντρικά, όσο και από τον ίδιο τον πολίτη. Η δεύτερη πλατφόρμα θα επιτρέπει τον προγραμματισμό ραντεβού από την οθόνη του υπολογιστή, αρχικά με τις ελεγκτικές υπηρεσίες και στη συνέχεια με τα υπόλοιπα τμήματα των ΔΟΥ.

Ολα αυτά γίνονται ταυτόχρονα με τον σχεδιασμό μας για την αντικατάσταση των πληροφοριακών μας συστημάτων, αλλά και την καθημερινή υποστήριξη των λοιπών δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, μέσα από διαλειτουργικότητες παροχής στοιχείων που προσφέρουμε. Και πρέπει να σας πω ότι δεν μας αρκεί ο στόχος να είμαστε ο πλέον ψηφιακός δημόσιος οργανισμός. Επιδιώκουμε διαρκώς να προσφέρουμε στον πολίτη υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

- Εκτός την εξυπηρέτηση του πολίτη, η πανδημία επηρέασε και το ελεγκτικό έργο της ΑΑΔΕ. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για τους φορολογικούς ελέγχους;

Σημασία και προτεραιότητα για μας έχει η ποιότητα των ελέγχων. Χρειαζόμαστε ενοποίηση δυνάμεων, περαιτέρω εξειδίκευση και διαρκή και πιο στοχευμένη εκπαίδευση των ελεγκτών μας. Με σταθερά βήματα προχωράμε τον ανασχεδιασμό του οργανωτικού μας μοντέλου στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, με τη δημιουργία σύγχρονων και επαρκώς στελεχωμένων ελεγκτικών κέντρων, όπου μεταφέρεται η αρμοδιότητα ελέγχων των ΔΟΥ και τα οποία θα προσφέρουν τις υποδομές και τις ψηφιακές διαδικασίες για τη διενέργεια νέων τεχνικών ελέγχων. Ταυτόχρονα, με σκοπό να αυξήσουμε το πλήθος των ελεγκτών μας, ετοιμάζουμε προγράμματα εκπαίδευσης και διαρκούς κατάρτισης για τα στελέχη μας - και ιδίως τους νέους υπαλλήλους, που θα ενταχθούν στο ελεγκτικό μας δυναμικό.

- Από 1ης Οκτωβρίου πρέπει να εφαρμοστούν τα ηλεκτρονικά βιβλία με το «myDATA» και οι λογιστές ζητούν παράταση. Τι θα γίνει με αυτό το ζήτημα;

Η πλατφόρμα ψηφιακών βιβλίων «myDATA», η οποία περιλαμβάνει την ηλεκτρονική τιμολόγηση και τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα πληροφοριακά μας συστήματα, έχει σχεδιαστεί για όλες τις επιχειρήσεις, με λύσεις και οφέλη για κάθε επιχείρηση ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου. Είναι ένα πολύ μεγάλο και καινοτόμο έργο, το οποίο βελτιώνει την καθημερινότητα των επιχειρήσεων.

Ηδη πολλές επιχειρήσεις ετοιμάζονται να ξεκινήσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση και τη διαβίβαση των παραστατικών στο «myDATA». Από την πλευρά μας, σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, εξετάζουμε τα επόμενα βήματα με βάση τον βαθμό ετοιμότητας που έχουν αυτή τη στιγμή οι επιχειρήσεις, οι λογιστές και οι εταιρείες πληροφορικής και οποιοσδήποτε επηρεάστηκε από την πανδημία. Γνώμονάς μας, στην πιλοτική φάση έναρξης του έργου, στην οποία βρισκόμαστε, δεν είναι η υποχρεωτικότητα και η επιβολή κυρώσεων, αλλά η κοινή μας εκπαίδευση στο νέο σύστημα και η αντιμετώπιση αποριών και ζητημάτων που θα προκύψουν κατά τη λειτουργία του.

Στην ΑΑΔΕ σχεδιάζουμε τη στρατηγική μας λαμβάνοντας πάντα σοβαρά υπόψη τις εξελίξεις στην αγορά, τις ανάγκες διεύρυνσης του φάσματος υπηρεσιών μας και φυσικά την ποιότητά τους για τον φορολογούμενο πολίτη. Μεταρρύθμιση και καινοτομία στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου.

Πηγή: https://www.protothema.gr/

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671