ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
30.11.2021

Παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων των ν. 3299/2004 και 3908/2011 - Αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο της ενίσχυσης που καταβάλλεται στο πλαίσιο της δράσης «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών».

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021

Παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων των ν. 3299/2004 και 3908/2011 - Αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο της ενίσχυσης που καταβάλλεται στο πλαίσιο της δράσης «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών»

Με τροπολογία στο σχέδιο νόμου «Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις και δημιουργία πλαισίου για τις εταιρείες τεχνοβλαστούς» ορίζονται τα εξής:

Λήψη αρχείου

Έκθεση Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους:

(άρθρο 1) Παρατείνεται μέχρι την 31η.12.2022 (από 31.12.2021 που ισχύει σήμερα), η προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις των νόμων 3299/2004 και 3908/2011, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

(άρθρο 2) Μετατίθεται για την 1η.2.2022 (από 5.11.2021 που ισχύει σήμερα ως ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν.4849/2021 περί αναμόρφωσης του ρυθμιστικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας, μεταξύ άλλων, ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων), η έναρξη ισχύος διατάξεων που αφορούν σε υπαίθριες ψυχαγωγικές δραστηριότητες.

(άρθρο 3) Απαγορεύεται η εισαγωγή τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L περιεκτικότητας σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC) άνω του 0,2%, που προορίζονται για εγχώρια κατανάλωση.

(άρθρο 4) Τροποποιείται η διάρκεια ισχύος του αφορολόγητου, ανεκχώρητου και ακατάσχετου, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, της ενίσχυσης που καταβάλλεται στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ δράσεων «e-λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος».

(άρθρο 5) Προβλέπεται ότι δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε φόρο, τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, η ενίσχυση που καταβάλλεται στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης από το ΕΣΠΑ δράσης «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών».

(άρθρα 6 - 7) Παρατείνονται, έως την 3113.2022 (λήγουν την 31η. 12.2021):

- οι ειδικοί όροι αδειοδότησης της παραγωγής αντισηπτικών για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού,

- η δυνατότητα του Δήμου Λαμιέων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας να προβαίνει σε ενέργειες καθαριότητας και φύλαξης των εγκαταστάσεων του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία «Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας».

(άρθρο 8) Συστήνεται, στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (Ι.Τ.Ε.), Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών (Ι.Β.Ε.) και μετονομάζεται το Ινστιτούτο Πετρελαϊκής Έρευνας (Ι.Π.Ε.) σε Ινστιτούτο Γεωενέργειας.

 

Προτεινόμενες διατάξεις / Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης:

Άρθρο 1

Παράταση προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων των ν. 3299/2004 και 3908/2011

Παρατείνεται μέχρι την 31η.12.2022 η προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στους ν. 3299/2004 (Α' 261) και 3908/2011 (Α' 8), σύμφωνα με το άρθρο 76 του ν. 4399/2016 (Α' 117) και την παρ. 5 του άρθρου 163 του ν. 4635/2019 (Α' 167).

Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης: άρθρο 1

Με την προτεινόμενη διάταξη παρατείνεται έως την 31η.12.2022 η προθεσμία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις των ν. 3299/2004 (Α'261) και 3908/2011 (Α' 8) με τη διατήρηση των προϋποθέσεων που ισχύουν έως σήμερα.

Άρθρο 2

Μετάθεση έναρξης ισχύος των διατάξεων για υπαίθριες ψυχαγωγικές δραστηριότητες - Τροποποίηση άρθρου 69 του ν. 4849/2021

Στο άρθρο 69 του ν. 4849/2021 (Α' 207) προστίθεται παρ. 6 και το άρθρο 69 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 69

Υπαίθριες ψυχαγωγικές δραστηριότητες

1. Για την άσκηση ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, όπως πίστες αυτοκινητιδίων, μουσικές συναυλίες, επιδείξεις και άλλες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, που ασκούνται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα ως εμπορικές δραστηριότητες σε υπαίθριους χώρους, απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας. Στο παρόν δεν υπάγονται οι δραστηριότητες θεματικών πάρκων (λούνα παρκ), τσίρκων και παγοδρόμιων του Κεφ. ΙΘ' του ν. 4442/2016 (Α' 230), οι οποίες αδειοδοτούνται δυνάμει των διατάξεων αυτού. Όπου στο άρθρο 119 του ν. 4442/2016 αναφέρεται το άρθρο 39 του ν. 4497/2017 (Α' 197) νοείται το παρόν άρθρο.

2. Αρμόδια αρχή για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας υπαίθριων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων είναι οι δήμοι της χώρας. Οι εν λόγω δραστηριότητες είναι διάφορες από το υπαίθριο εμπόριο και δεν υπάρχει περιορισμός στη δραστηριοποίηση των φυσικών ή νομικών προσώπων που πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις.

3. Για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας των ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων της παρ. 1, εκτός από τις ειδικότερες διατάξεις που ρυθμίζουν τις ως άνω δραστηριότητες, απαιτούνται και τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

α) γνωμάτευση κτηνιάτρου της αρμόδιας οργανικής μονάδας κτηνιατρικής της κατά τόπον αρμόδιας Περιφέρειας, αν πρόκειται για έκθεση ζώων, περί της υγειονομικής καταλληλότητας των ζώων,

β) γνωμάτευση του συμβουλίου «περί θεάτρων και κινηματογράφων» του άρθρου 2 του α.ν. 445/1937 (Α' 22), αν πρόκειται για θεματικό πάρκο (λούνα-παρκ), τσίρκο, συναυλίες, πίστες αυτοκινητιδίων, επιδείξεις και λοιπές παρεμφερείς εγκαταστάσεις και δραστηριότητες, για την καταλληλότητα των χώρων των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού,

γ) βεβαίωση μηχανικού διπλωματούχου ανώτατης σχολής για την καλή εγκατάσταση και λειτουργία των παιχνιδιών,

δ) βεβαίωση ηλεκτρολόγου μηχανικού ανώτατης σχολής, περί της ασφάλειας των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων,

ε) βεβαίωση διπλωματούχου χημικού ανώτατης σχολής για χην επικινδυνότητα των χρησιμοποιούμενων αερίων ή άλλων υλών,

στ) βεβαίωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.), όταν πρόκειται για πτήση ή ανύψωση αιωροπτέρων, αεροστάτων ή άλλων τεχνικών μέσων ότι η πτήση ή ανύψωση δεν αντίκειται στους οικείους κανονισμούς της, και στους εν γένει κανόνες ασφαλείας του εναερίου χώρου,

ζ) βεβαίωση του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής.

4. Ο χρόνος άσκησης υπαίθριων δραστηριοτήτων με ψυχαγωγικό αντικείμενο προσωρινού χαρακτήρα, σε ένα συγκεκριμένο χώρο, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τέσσερις (4) συνεχόμενους μήνες. Σε αντίθετη περίπτωση θεωρείται ότι οι υπαίθριες δραστηριότητες με ψυχαγωγικό αντικείμενο έχουν μόνιμο χαρακτήρα και εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις. Οι μεμονωμένες ψυχαγωγικές δραστηριότητες ακολουθούν τους όρους και τις προϋποθέσεις των αυτοτελών ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων και αρμόδια υπηρεσία για την αδειοδότησή τους είναι αυτή της κύριας δραστηριότητας.

5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού δύναται να ορίζονται οι αρμόδιες αρχές και να θεσπίζονται όροι και προϋποθέσεις άσκησης υπαίθριων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων σε χώρους αρμοδιότητας κάθε νομικής μορφής φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένα (Οργανισμούς Λιμένων Α.Ε., Λιμενικά Ταμεία, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και Δημοτικά Λιμενικά Γραφεία), στη χερσαία ζώνη τουριστικών λιμένων που χωροθετούνται και αδειοδοτούνται από το Υπουργείο Τουρισμού, σε πλοία και σε μόνιμα αγκυροβολημένα πλοία ή πλωτά μέσα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

6. Η ισχύς του παρόντος αρχίζει την 1η.2.2022.»

Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης: άρθρο 2

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση μετατίθεται η έναρξη ισχύος του άρθρου 69 του ν. 4849/2021 την 1η.2.2022 προκειμένου αυτή να συμπέσει χρονικά με ιην κατάργηση της προγενέστερης διάταξης του άρθρου 39 του ν. 4497/2017. Με το άρθρο 69 του ν. 4849/2021 προβλέπεται μία επαύξηση των προϋποθέσεων αδειοδότησης των υπαίθριων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων. Ειδικότερα, με την περ. β' της παρ.3 του άρθρου 69 του ν. 4849/2021 ορίζεται ότι προϋπόθεση για την αδειοδότηση των δραστηριοτήτων αυτών είναι η γνωμάτευση του συμβουλίου «περί θεάτρων και κινηματογράφων» του άρθρου 2 του α.ν. 445/1937. Το συμβούλιο, όμως, αυτό δεν έχει συγκροτηθεί σε όλους τους ο.τ.α. και, συνεπώς, επιδιώκεται να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για τη συγκρότησή του χωρίς να δυσχερανθεί η λειτουργία των σχετικών επιχειρήσεων.

Άρθρο 3

Απαγόρευση εισαγωγής τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης

Στον ν. 4139/2013 (Α' 74), προστίθεται άρθρο 2ΙΖ ως εξής:

«Άρθρο 21Ζ

Απαγόρευση εισαγωγής τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης

Δεν επιτρέπεται η εισαγωγή τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης του είδους Cannabis Sativa L περιεκτικότητας σε τετραϋδροκανναβινόλη (THC) άνω του 0,2%, που προορίζονται για εγχώρια κατανάλωση.»

Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης: άρθρο 3

Με την παρούσα προσθήκη διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται η εισαγωγή τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης στην Ελλάδα από το εξωτερικό.

Άρθρο 4

Αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο της ενίσχυσης που καταβάλλεται στο πλαίσιο της δράσης «e-λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος» - Τροποποίηση του άρθρου 222 του ν. 4782/2021

Στο άρθρο 222 του ν. 4782/2021 (Α' 36), τροποποιείται το πρώτο εδάφιο, ως προς τη διάρκεια ισχύος του αφορολόγητου, ανεκχώρητου και ακατάσχετου της ενίσχυσης της δράσης «e-λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος» και ως προς την προσθήκη της φορολογικής διοίκησης, και το άρθρο 222 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 222

Αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο για την ενίσχυση που καταβάλλεται στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης από το ΕΣΠΑ δράσης «e-λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος»

Η ενίσχυση που καταβάλλεται στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης από το ΕΣΠΑ δράσης «e- λιανικό - Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος» δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε φόρο, τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α' 167), είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα. Οι δικαιούχοι της ενίσχυσης του παρόντος απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για τη συμμετοχή τους στις δράσεις και την είσπραξη της ενίσχυσης».

Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης: άρθρο 4

Στο πλαίσιο των μέτρων για τη μείωση της διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19 οι επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου ανέστειλαν τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων τους για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ή λειτούργησαν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των εισερχόμενων πελατών, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των εσόδων τους, σε συνδυασμό και με τη μειωμένη κυκλοφορία των καταναλωτών. Για τον περιορισμό των σχετικών απωλειών, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχεδίασε και υλοποιεί τη συγχρηματοδοτούμενη από το ΕΣΠΑ δράση «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών». Με την αξιολογούμενη ρύθμιση η ισχύς του ήδη θεσπισθέντος ακατάσχετου και ασυμψήφιστου των σχετικών ενισχύσεων, σε συνδυασμό με την απαλλαγή των δικαιούχων από την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, καταλαμβάνει ολόκληρη την περίοδο υλοποίησης της δράσης, διασφαλίζοντας την ταχεία ολοκλήρωση των σχετικών πληρωμών στο σύνολό τους, χωρίς παρακρατήσεις για όλους τους δικαιούχους, ώστε να είναι δυνατή η προσαρμογή των επιχειρήσεων στις σύγχρονες ανάγκες.

Άρθρο 5

Αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο της ενίσχυσης που καταβάλλεται στο πλαίσιο της δράσης «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών»

Η ενίσχυση που καταβάλλεται στο πλαίσιο της συγχρηματοδοτούμενης από το ΕΣΠΑ δράσης «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών» δεν υπόκειται σε οποιονδήηοτε φόρο, τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013 (Α' 167), μη εφαρμοζόμενης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.), τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (ο.τ.α.) και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιοσδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα. Οι δικαιούχοι της ενίσχυσης του παρόντος απαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης αποδεικτικού φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για τη συμμετοχή τους στη δράση και την είσπραξη της ενίσχυσης.

Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης: άρθρο 5

Στο πλαίσιο των μέτρων για τη μείωση της διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19, οι επιχειρήσεις των κλάδων των λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών κλήθηκαν να ανταποκριθούν σε νέες απαιτήσεις και συνθήκες εργασίας για να υποστηρίξουν την επιχειρηματική κοινότητα, τη δημόσια διοίκηση, αλλά και τους πολίτες για την εκπλήρωση πληθώρας νέων υποχρεώσεων με νέες διαδικασίες, ελαχιστοποίηση της φυσικής παρουσίας και χρήση νέων πληροφοριακών συστημάτων. Για τη στήριξή τους στις πρωτοφανείς και δύσκολες αυτές νέες συνθήκες, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχεδίασε τη συγχρηματοδοτούμενη από το ΕΣΠΑ δράση «Επιχορήγηση επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών». Με το προβλεπόμενο ακατάσχετο και ασυμψήφιστο των σχετικών ενισχύσεων, σε συνδυασμό με την απαλλαγή των δικαιούχων από την υποχρέωση προσκόμισης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας, που θεσπίζεται για τη συγκεκριμένη δράση, διασφαλίζεται η ταχεία ολοκλήρωση των σχετικών πληρωμών στο σύνολό τους, χωρίς παρακρατήσεις, ώστε να είναι δυνατή η αξιοποίηση της δράσης για την προσαρμογή των επιχειρήσεων στις σύγχρονες ανάγκες.

Άρθρο 6

Άδεια παραγωγής αντισηπτικών για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19 - Παράταση ισχύος των παρ. 1 και 3 του άρθρου 5 του ν. 4681/2020

Η ισχύς των παρ. 1 και 3 του άρθρου 5 του ν. 4681/2020 (Α' 74), ως προς τη χορήγηση άδειας παραγωγής αντισηπτικών για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, παρατείνεται έως την 31η.3.2022.

Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης: άρθρο 6

Η προωθούμενη ρύθμιση αποσκοπεί στην προστασία των πολιτών από την μετάδοση του κορωνοϊού, στην αποτροπή διασποράς του και στην εν γένει προστασία της δημόσιας υγείας δεδομένης της εξάπλωσής του και για τον λόγο αυτό προτείνεται η παράτασή της. Ειδικότερα με την προτεινόμενη ρύθμιση και προκειμένου να καλυφθούν οι επείγουσες ανάγκες που έχουν προκύψει και συνεχίζουν να ισχύουν μέχρι σήμερα, λόγω της έλλειψης σε αντισηπτικά προϊόντα, ορίζεται η δυνατότητα παραγωγής φαρμάκων και καλλυντικών με ταυτόχρονη προσωρινή αναστολή της διαδικασίας αδειοδότησης παραγωγής βιοκτόνων προϊόντων του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.). Η διάθεση των ανωτέρω προϊόντων θα γίνεται μετά από έκδοση σχετικής άδειας κυκλοφορίας του Ε.Ο.Φ. σύμφωνα με το άρθρο 55 του Κανονισμού ΕΕ 528/2012 (L 167).

Άρθρο 7

Ρύθμιση για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών καθαριότητας και φύλαξης του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας»

Η ισχύς του άρθρου 101 του ν. 4764/2020 (Α' 256), περί της δυνατότητας του Δήμου Λαμιέων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας να προβαίνει σε ενέργειες καθαριότητας και φύλαξης των εγκαταστάσεων του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας», παρατείνεται έως την 31η.3,2022.

Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης: άρθρο 7

Η προτεινόμενη διάταξη στοχεύει στην προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας δεδομένης της εξάπλωσής του κορωνοϊού COVID-19 και για τον

λόγο αυτό προτείνεται η παράτασή της.

Άρθρο 8

Επανίδρυση του Ινστιτούτου Βιοϊατρικών Ερευνών (Ι.Β.Ε.) και μετονομασία του Ινστιτούτου Πετρελαϊκής Ερευνας (Ι.Π.Ε.) του Ιδρύματος Τεχνολογίας και 'Ερευνας

Στην περ. 10 της παρ. Α του άρθρου 13α του ν. 4310/2014 (Α' 258), α) αντικαθίσταται η υποπερ. η', β) προστίθεται υποπερ. θ' και η περ. 10 διαμορφώνεται ως εξής:

«10. Το Ίδρυμα Τεχνολογίας και 'Ερευνας (Ι.Τ.Ε.), το οποίο αποτελείται από τα εξής Ινστιτούτα:

α. Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας (Ι.Μ.Β.Β.).

β. Ινστιτούτο Επιστημών Χημικής Μηχανικής (Ι.Ε.Χ.ΜΗ.).

γ. Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ (Ι.Η.Δ.Λ.).

δ. Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών (Ι.Μ.Σ.).

ε. Ινστιτούτο Πληροφορικής (Ι.Π.).

στ. Ινστιτούτο Υπολογιστικών Μαθηματικών (Ι.Υ.Μ.).

ζ. Ινστιτούτο Αστροφυσικής (Ι.Α.).

η. Ινστιτούτο Γεωενέργειας (Ι.Γ.).

θ. Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών (Ι.Β.Ε.).»

Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης: άρθρο 8

Με την προτεινόμενη διάταξη επανιδρύεται στο Ίδρυμα Τεχνολογίας Έρευνας Ί.Τ.Ε.) το Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών (Ι.Β.Ε.). Ειδικότερα με το π.δ. 311/2001 (Α΄ 210) εντάχθηκε στο Ι.Τ.Ε. το Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών ωαννίνων που ιδρύθηκε με το π.δ. 20/1998 (Α΄ 28) και μετονομάσθηκε σε Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών (Ι.Β.Ε.). Στη συνέχεια με τη διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 5 του ν. 4051/2012 (Α'40) το Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Ερευνών συγχωνεύθηκε με το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας του Ιδρύματος. Η ερευνητική διαδρομή του Ινστιτούτου από το έτος 2012 μέχρι σήμερα, επιτάσσει την επανίδρυσή του, την αυτονόμησή του και τη λειτουργία του ως ανεξάρτητου από το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας, Ινστιτούτου. Για την επανίδρυση του Ινστιτούτου έχει εκδοθεί σχετική θετική γνωμάτευση του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (Ε.Σ.Ε.ΤΕ.Κ.). Σκοπός του Ινστιτούτου είναι η ανάπτυξη της βιοϊατρικής έρευνας και τεχνολογίας και ειδικότερα η ανάπτυξη υλικών και μεθόδων για βιοϊατρικές εφαρμογές, η προώθηση των εφαρμογών και η μεταβίβαση τεχνογνωσίας στον τομέα της μοριακής ιατρικής της βιοϊατρικής τεχνολογίας, της επιδημιολογίας και της μελέτης συστημάτων υγείας με την εκπόνηση μελετών, η προώθηση σχέσεων και συνεργασιών με Α.Ε.Ι. και ερευνητικά ιδρύματα της αλλοδαπής, ιδίως βαλκανικών, μεσογειακών, παρευξείνιων χωρών, η ειδίκευση επιστημόνων με οργάνωση και χρηματοδότηση ερευνητικών και επιμορφωτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων, συνεδρίων, δημοσιεύσεων και εκδόσεων, η παραγωγή σχετικών προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών, αυτοτελώς ή σε συνεργασία ή με τη συμμετοχή σε οποιοδήποτε επιχείρηση παραγωγής τέτοιων προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών, για την ανάληψη τεχνολογικών αξιολογήσεων ή αποτιμήσεων ερευνητικών έργων και η έρευνα αγοράς για την εμπορική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων τους.

Με την προτεινόμενη διάταξη μετονομάζεται το Ινστιτούτο Πετρελαϊκής Ερευνάς (ΙΠΕ) σε Ινστιτούτο Γεωενέργιας (ΙΓ). Οι βασικές κατευθύνσεις της ερευνητικής δραστηριότητάς του Ινστιτούτου, όπως είχαν περιγράφει και είχαν γίνει αποδεκτές από το Ε.Σ.Ε.ΤΕ.Κ., αφορούσαν στην έρευνα για τον εντοπισμό κοιτασμάτων υδρογονανθράκων (Exploration), στις διαδικασίες παραγωγής υδρογονανθράκων (Drilling & Production Engineering) και στη μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις παραπάνω δραστηριότητες. Η εμπειρία της λειτουργίας του Ινστιτούτου το διάστημα από τον Δεκέμβριο 2019 έως σήμερα, έδειξε ότι η επωνυμία του Ινστιτούτου (Ινστιτούτο Πετρελαϊκής'Ερευνας) στην κοινή γνώμη, τα ΜΜΕ αλλά και στην επιστημονική κοινότητα συσχετιζόταν αποκλειστικά με το πεδίο του εντοπισμού νέων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, η οποία στη γλώσσα μας έχει καθιερωθεί με τον όρο «πετρελαϊκή έρευνα». Παράλληλα στο διάστημα της λειτουργίας του, απέκτησαν νέα δυναμική σημαντικές διεργασίες στο γενικότερο πλαίσιο της ενέργειας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Ειδικότερα και με βάση το πλαίσιο του Green Deal επανακαθορίστηκαν οι ευρωπαϊκοί στόχοι για το ενεργειακό μίγμα, μέσω της ενίσχυσης της διείσδυσης των ΑΠΕ και της ταυτόχρονης μείωσης των επιπτώσεων της χρήσης των ορυκτών καυσίμων στο περιβάλλον. Το παραπάνω πλαίσιο, που αναφέρεται με τον όρο «ενεργειακή μετάβαση», θέτει σημαντικές προκλήσεις στις κυβερνήσεις, στη βιομηχανία και φυσικά στη σχετική επιστημονική έρευνα, οι οποίες γίνονται απαιτητικότερες λόγω του περιορισμένου χρονικού πλαισίου υλοποίησης που έχει γίνει αποδεκτό. Στην Ε.Ε. οι εμπλεκόμενοι με την ενέργεια φορείς βρίσκονται σήμερα σε φάση επανακαθορισμού προτεραιοτήτων. Η επικρατούσα λογική είναι να χρησιμοποιηθεί η σημερινή επιστημονική γνώση και τεχνολογία της ενέργειας για την ανάπτυξη των νέων μορφών και συστημάτων που απαιτεί η βιώσιμη, πράσινη ενέργεια του αύριο. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η σημερινή ονομασία του ινστιτούτου προκάλεσε δυσκολίες συνεργασίας με κρατικούς φορείς και εταιρείες, οι οποίοι, στην παρούσα φάση, επιδιώκουν την ανάδειξη ενός προφίλ, συμβατού με τις εξελίξεις της ενεργειακής μετάβασης και της Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal).

Το Ινστιτούτο ως ζωντανός και ενεργός επιστημονικός οργανισμός έγκαιρα τοποθετήθηκε στο νέο αυτό πλαίσιο και, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του από την επιστήμη του πετρελαίου και του περιβάλλοντος, προετοίμασε και αναπτύσσει ήδη καινοτόμα ερευνητική δραστηριότητα στην κατεύθυνση της ενεργειακής μετάβασης. Για τους λόγους αυτούς κρίνεται απαραίτητη η μετονομασία του Ινστιτούτου Πετρελαϊκής Έρευνας (Ι.Π.Ε.) του Ιδρύματος Τεχνολογίας και'Ερευνας σε Ινστιτούτο Γεωενέργειας.

 

 

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671