ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
"ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ & ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ"

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΘΕΜΑΤΟΣ "ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΓΕΝΙΚΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ"
Πίσω Aρχική σελίδα

 ΘΕΜΑ:  
Αριθμ. 32413 ΕΞ 2022/22.07.2022

Διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου» και «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου» στο Π.Σ. «Καταπτώσεις Δανείων» του Υπουργείου Οικονομικών, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 

Λήψη αρχείου σε ΦΕΚ

______

Αριθμ. 32413 ΕΞ 2022

(ΦΕΚ Β΄ 4100/01.08.2022)

Διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου» και «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου» στο Π.Σ. «Καταπτώσεις Δανείων» του Υπουργείου Οικονομικών, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη

Α. Τις διατάξεις:

1. Των παρ. 2, 3 και 5 του άρθρου 47 του ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α’ 134).

2. Του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).

3. Το άρθρο 17 του ν. 4174/2013 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 170).

4. Του άρθρου 37 του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 94).

5. Του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ.

6. Του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680» (Α’ 137).

7. Την υπ’ αρ. 2/18649/0025/2020/15.5.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Επικρατείας «Διαδικασία ηλεκτρονικής βεβαίωσης και διαγραφής οφειλών εγγυημένων από το Ελληνικό Δημόσιο» (Β’ 2169).

8. Την υπό στοιχεία Α.1209/2-9-2021 του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Διαδικασία βεβαίωσης εσόδων υπέρ Δημοσίου και τρίτων και διαδικασία μείωσης εσόδων με ηλεκτρονικά μέσα, μέσω των υπηρεσιών της διαλειτουργικότητας, κατ’ εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν.δ. 356/1974 Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Α’ 90)» (Β’ 4053).

9. Του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85).

10. Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

11. Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (Α’ 121).

12. Την υπό στοιχεία Υ6/9.7.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β’ 2902).

13. Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).

Β. Την υπό στοιχεία 118944 ΕΞ 2019/23.10.2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β’ 3990).

Γ. Τα αιτήματα του Υπουργείου Οικονομικών υπ’ αρ. 7405/30-3-2021 για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου/Υπηρεσίες Αποβεβαίωσης Εσόδων», υπ’ αρ. 4800/22-10-2020 για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου/Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου & τρίτων», υπ’ αρ. 8371/28-5-2021 για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου/Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου για Φυσικά και Μη Φυσικά Πρόσωπα» και υπ’ αρ. 7999/ 5-5-2021 για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου/Πληροφορίες ΔΟΥ» στην ΕΔΑ του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Δ. Τα έγγραφα του Υπουργείου Οικονομικών υπ’ αρ. 2/119861/0025/8-12-2021 για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου/Υπηρεσίες Αποβεβαίωσης Εσόδων», υπ’ αρ. 2/119865/0025/ 8-12-2021 για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου/Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου & τρίτων», υπ’ αρ. 30931/ 7-9-2021 για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου/Πληροφορίες ΔΟΥ» και υπ’ αρ. 2/83955/0025/8-6-2021 για τη διαδικτυακή υπηρεσία «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου/Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου για Φυσικά και Μη Φυσικά Πρόσωπα», με θέμα την ένταξη σε παραγωγική λειτουργία των ανωτέρω διαδικτυακών υπηρεσιών.

Ε. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Διάθεση διαδικτυακής υπηρεσίας «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου/ Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου για Φυσικά και Μη Φυσικά Πρόσωπα»

Διατίθεται η διαδικτυακή υπηρεσία «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου/Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου για Φυσικά και Μη Φυσικά Πρόσωπα» της ΑΑΔΕ, η οποία περιλαμβάνει τα στοιχεία της παρ. 1Β περ. α’ και β’ του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 και με τις ακόλουθες μεθόδους:

- Αναζήτηση στοιχείων με βάση τον Α.Φ.Μ. του Φυσικού ή Μη Φυσικού Προσώπου (retrieveInfoByAFM)

- Αναζήτηση στοιχείων με βάση το ονοματεπώνυμο του Φυσικού Προσώπου (retrieveInfoByName)

- Αναζήτηση στοιχείων με βάση τον Αριθμό και το Είδος Ταυτότητας του Φυσικού Προσώπου (retrieveInfoByADT)

Άρθρο 2

Διάθεση διαδικτυακής υπηρεσίας «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου/ Πληροφορίες ΔΟΥ»

Διατίθεται η διαδικτυακή υπηρεσία «Πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου/Πληροφορίες ΔΟΥ» της ΑΑΔΕ, η οποία περιλαμβάνει τα στοιχεία της παρ. 1Β περ. α’ και β’ του άρθρου 17 του ν. 4174/2013 και με την μέθοδο Πληροφορίες Ενεργής ΔΟΥ (getDoyInfoEnergi):

- Η υπηρεσία αναζητά και επιστρέφει πληροφορίες ενεργής ΔΟΥ.

Δίνεται σαν είσοδος ο κωδικός ΔΟΥ και επιστρέφονται πληροφορίες για την ΔΟΥ (όνομα, αναλυτική διεύθυνση, τηλέφωνο), αν η ΔΟΥ είναι ενεργή. Αν η ΔΟΥ έχει συγχωνευθεί σε άλλη ΔΟΥ, επιστρέφονται τα στοιχεία της ενεργής ΔΟΥ.

Άρθρο 3

Διάθεση διαδικτυακής υπηρεσίας «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου/ Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου και τρίτων»

Διατίθεται η διαδικτυακή υπηρεσία «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου/Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου & τρίτων» με τις ακόλουθες μεθόδους:

- Αποστολή Βεβαίωσης Οφειλής από Φορέα (retrieveKedeAmount)

Η μέθοδος δίνει την δυνατότητα αποστολής και βεβαίωσης ποσών κατά ΚΕΔΕ (Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων) από φορέα.

- Ενημέρωση Φορέα ως προς το ΑΤΒ/κλείσιμο ημέρας (retrieveCloseDay)

Η μέθοδος δίνει την δυνατότητα ενημέρωσης του φορέα για τα στοιχεία της βεβαίωσης (ΑΤΒ - Αριθμός Τριπλότυπου Βεβαίωσης κ.λπ.). Η μέθοδος χρησιμοποιείται καθημερινά, για να παίρνει ο φορέας το ΑΤΒ από τις ΔΟΥ και να δημιουργεί την Περιληπτική Κατάσταση Βεβαίωσης. Επίσης με τη μέθοδο αυτή ο φορέας μπορεί να πάρει αναλυτικά όλες τις γραμμές του Χρηματικού Καταλόγου (Χ.Κ.) με τις Ταυτότητες Οφειλής.

- Ενημέρωση Φορέα ως προς τη Βεβαίωση (retrieveVerificationProgress)

Η μέθοδος δίνει την δυνατότητα ενημέρωσης του Φορέα για την πορεία και τα στοιχεία της βεβαίωσης.

- Ενημέρωση Φορέα ως προς την Είσπραξη (retrievePayProgress)

H μέθοδος δίνει τη δυνατότητα ενημέρωσης του φορέα για την πορεία της είσπραξης (κινήσεις, υπόλοιπο) μιας συγκεκριμένης βεβαίωσης η οποία έχει ήδη αποσταλεί.

- Αποστολή Ονομάτων Υπογραφόντων από Φορέα (retrieveNames)

H μέθοδος δίνει τη δυνατότητα ενημέρωσης του ΚΕ.Δ. σχετικά με τους υπαλλήλους του φορέα που έχουν δικαίωμα υπογραφής των Βεβαιώσεων που στέλνονται με τη μέθοδο retrieveKedeAmount.

Άρθρο 4

Διάθεση διαδικτυακής υπηρεσίας «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου/ Υπηρεσίες Αποβεβαίωσης Εσόδων»

Διατίθεται η διαδικτυακή υπηρεσία «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου/Υπηρεσίες Αποβεβαίωσης Εσόδων» με τις ακόλουθες μεθόδους:

- Αποστολή Αιτήματος Διαγραφής Οφειλών από Φορέα (deleteKedeAmount).

- Ενημέρωση Φορέα ως προς τη Διαγραφή Οφειλών (deleteKedeProgress).

- Ενημέρωση Φορέα ως προς την Εκκαθάριση Διαγραφής (deleteKedeComplete).

Σκοπός διάθεσης

Οι εν λόγω διαδικτυακές υπηρεσίες διατίθενται για την ηλεκτρονική αποστολή, μέσω ΚΕΔ, αιτημάτων βεβαίωσης/αποβεβαίωσης, για την εκκαθάριση καταπτώσεων δανείων εγγυημένων από το Ελληνικό Δημόσιο.

Άρθρο 5

Τεχνικά και οργανωτικά μέτρα ασφάλειας

1. Η διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών στο Υπουργείο Οικονομικών διενεργείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σύμφωνα με την Πολιτική Ασφάλειας Πληροφοριακών. Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Πολιτική Ορθής Χρήσης των διαδικτυακών υπηρεσιών, καθώς και τις διατάξεις για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

2. Το Υπουργείο Οικονομικών έχει την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανόμενων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή. Οι εξουσιοδοτημένοι χρήστες των πληροφοριακών συστημάτων του υποχρεούνται να κάνουν χρήση των πληροφοριών αποκλειστικά και μόνο για την επίτευξη του σκοπού, που περιγράφεται στην παρούσα απόφαση.

Άρθρο 6

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση αρχίζει να ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μοσχάτο, 22 Ιουλίου 2022

Ο Υπουργός

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ

       Εκτύπωση σελίδας
Πίσω Αρχή Aρχική σελίδα


ΓΡΑΦΕΙΑ: ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1, ΜΑΡΟΥΣΙ, Τ.Κ. 151 22. ΤΗΛ. 210 3217721, 210 3310096, 210 3240557, FAX: 210 3216671